Wallpaper

Ahad, 10 Julai 2011

Lihatlah Langit

TERTEGAK MEGAH TANPA TIANG


Mari sama-sama kita renung kehebatan da kekuasaan Allah subhanahu wa taala. Dia menjadikan langit tanpa tiang dan tidak runtuh-runtuh dan kekal kukuh di atas sedang kan kita manusia membina bangunan yang tinggi-tinggi dengan membenamkan sedalam-dalam mungkin cerucuk-cerucuk yang berkualiti bagi memperteguhkan binaan. Namun saban hari kita lihat banyak bangunan-bangunan tersebut runtuh dek malapetaka yang tidak disangka sedang ketika itu langit tetap kukuh tanpa tercalar sedikit pun dek bencana tersebut.




Allah jualah yang menjadikan langit terangkat tinggi dengan tiada bertiang sebagaimana yang kamu melihatnya, kemudian Ia bersemayam di atas Arasy; dan Ia memudahkan matahari dan bulan (untuk faedah makhluk-makhlukNya) tiap-tiap satu dari keduanya beredar untuk suatu masa yang telah ditetapkan. Allah jualah yang mentadbirkan segala urusan; Ia menerangkan tanda-tanda kekuasaanNya satu-persatu, supaya kamu yakin kepada pertemuan Tuhan kamu (untuk menerima balasan).
                                                                                                                                        (Ar Ra'du : 2)


                                           ( ada kalimah Allah di langit.. Subhanallah )



                       ( matahari yang Allah jadikan supaya memberi manfaat kepada seluruh makhluknya ) 

Namun ada juga segelintir manusia yang membutakan matanya dari melihat kebesaran ini hanya semata-mata tunduk kepada hawa nafsu dan mengejar keduniaan. Maka sesungguhnya mereka dari golongan yang rugi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan